Fandom

A Hero's Guide to Deadly Dragons

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

A Hero's Guide to Deadly Dragons
Ahgtdd.jpg
Informacje
Autor Cressida Cowell
Rok wydania 2008
Liczba stron 201
Chronologia
Numer tomu 6
Poprzedni tom How to Twist a Dragon's Tale
Następny tom How to Ride a Dragon's Storm

A Hero's Guide to Deadly Dragons (z ang. Bohaterski przewodnik po zabójczych smokach) — szósty tom z cyklu książek Jak wytresować sobie smoka, napisanych przez Cressidę Cowell, wydany w 2008 roku. Nowe wydanie z roku 2010 zawiera w środku karty kolekcjonerskie ze smokami. Książka nie ukazała się w wersji polskiej.

Bohaterowie i smoki

Główni bohaterowie:

Pozostali bohaterowie:

Gatunki smoków:

Opis

Czkawka zagubił się w bibliotecznym labiryncie, zaś Wiertłosmoki oraz Morderczy Szaleniec polują na swoje ofiary... Urodziny Czkawki nie zapowiadają się tak spokojnie, jak chłopak mógł oczekiwać...

opis z tylnej okładki książki

Streszczenie

Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci budzi się rano, w dzień swoich dwunastych urodzin. Próbuje przekonać swojego smoka Oseska, by ten zjadł śniadanie - szpinak i korzenie. Smok odmawia jedzenia, więc Czkawka udaje się na finały zawodów między Włamywaczkami a Kudłatymi Chuliganami. Tam spotykają go Kamikazia i Śledzik i postanawiają się zabawić, kradnąc różne rzeczy.

Kiedy chłopak wraca do domu, zauważa, że Osesek zjadł trzy czwarte tronu Słoicka. Gdy do pokoju wchodzi wódz, i to w złym humorze, bo założył się z Biuściastą Bertą, całkowicie wpada w szał, gdy widzi swój tron. Grozi wygnaniem smoka, gdy ten znowu zrobi coś podobnego. Mężczyzna postanawia poszukać książki Jak wytresować sobie smoka, którą wcześniej ukradł Pyskacz Gbur, mając nadzieję, że dzięki niej wygra zakład z Bertą.

Osesek z poczuciem winy ujawnia, że spalił egzemplarz książki. Kamikazia sugeruje, by udać się do Biblioteki Publicznej Zakutych Pał i znaleźć kolejny egzemplarz książki zanim o wszystkim dowie się Słoick. Czkawka, Kamikazia i Śledzik docierają na Wyspę Zapomnienia na Podstępnym Smoku, którego Berta ukradła Mordercom. Z pomocą Wichury, smoka Kamikazi, grupa znajduje kopię "Jak wytresować sobie smoka", choć jest to druga edycja tej książki. Szkaradny Bibliotekarz przyłapuje ich, kradnie książkę i walczy z Kamikazią i Czkawką. Dzięki interwencji Śledzika, bibliotekarza atakują Czerwone Gorące Swądorobale. Hałas mężczyzny przyciąga Wiertłosmoki mieszkające w bibliotece.

Czkawka znajduje książkę napisaną przez swojego dziadka - Bohaterski przewodnik po zabójczych smokach - mającą dokładnie taki sam tytuł jak jego książka, którą rano zabrał mu ojciec. Chłopak wyciąga książkę z półki i otwiera ją, po czym natychmiast zamyka, widząc w niej Trujące Bzdurobaki.

Czkawka zabiera drugą edycję Jak wytresować sobie smoka na Głuplandię. Tymczasem Morderczy Szaleniec, wódz Morderców, tropi swojego skradzionego smoka i dociera na Wyspę Zapomnienia. Tam zauważają, że smok poleciał na Głuplandię, i kierują się tam. Na Głuplandii Słoick i Berta znajdują swoje skradzione rzeczy potrzebne do zakładu. Nagle pojawia się Szkaradny Bibliotekarz, który próbuje zabić Słoicka, ale w porę przylatują na Podstępnym Smoku młodzi wikingowie, ratują Słoicka i przygniatają smokiem bibliotekarza. Po chwili przybywają Mordercy i chcą zabić Bertę za kradzież smoka. Czkawka ratuje ją okłamując klan, że to Szkaradny Bibliotekarz ukradł bestię. Szaleniec wierzy chłopakowi i zabiera bibliotekarza ze sobą.

Z okazji swoich urodzin Czkawka ma prawo poprosić o to, czego pragnie. Chłopak, który odkrył niezwykłe bogactwo książek kryjące się w bibliotece, nie może się nadziwić, dlaczego wikingom zabroniono czytania literatury. Żąda wobec tego zalegalizowania książek i otwarcia zamkniętej dotąd dla wszystkich biblioteki. Wręcza także Słoickowi książkę Jak wytresować sobie smoka.

Na końcu książki Czkawka kończy swoją książkę - Bohaterski przewodnik po zabójczych smokach.

Uff, koniec spoilera.

Ciekawostki

  • Jest to jedyna książka, która nie zaczyna się od słów How to... (Jak...).
  • Książka ta jest również nazywana How not to Celebrate your Birthday (Jak nie świętować swoich urodzin).
  • Tom jako jedyny zawiera z tyłu słowniczek języka smokońskiego oraz opisy wybranych gatunków smoków.

Zobacz też

Inne Wiki

Losowa wiki