Fandom

A Grim Retreat

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Share

Poprzedni odcinek
Buffalord Soldier
A Grim Retreat Następny odcinek
To Heather or Not to Heather
A Grim Retreat
A Grim Retreat
ToothlessGrimRetreat.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png ?
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 26 czerwca 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 32
Ogólny nr odcinka 72

A Grim Retreat (brak polskiego tłumaczenia) - trzydziesty drugi odcinek sezonu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Opis

Czkawka niechętnie zgadza się, aby Jeźdźcy udali się na bezludną wyspę na krótkie wakacje od fizycznej pracy. Nie spodziewają się jednak, że w nieobecności wrogich ludzi ani dzikich smoków również czyha na nich niebezpieczeństwo...

Fabuła

Jeźdźcy, na polecenie Czkawki, pracują ciężko w swojej bazie na Końcu Świata nad masową produkcją gronkielowego żelaza. Po całym dniu pracy wszyscy są już zmęczeni i nie mają ochoty na dalszą pracę, Czkawka niechętnie myśli jednak o dłuższej przerwie. Tłumaczy, że gronkielowe żelazo jest niezbędne do budowania obronnych konstrukcji na wypadek ataku Viggo, który może nastąpić w każdej chwili.

Gdy Czkawka pracuje nad swoją mapą, Śledzik i Astrid odwiedzają go i proponują układ, który powinien zadowolić obie strony. Jeźdźcy chcieliby udać się na krótkie wakacje, gdzie zregenerowaliby siły. Czkawka w końcu się zgadza i prosi Stoicka oraz Pyskacza o pilnowanie wyspy w czasie ich nieobecności. Mieczyk natomiast powierza im w opiekę swojego kurczaka.

Wszyscy Jeźdźcy lądują na wyspie, na której nie żyją żadne dzikie smoki ani ludzie. Natychmiast wskakują do jeziorka i delektują się relaksem w chłodnej wodzie. Po długich namowach, Czkawka dołącza do reszty, tylko Szczerbatek pozostaje na brzegu. W pewnym momencie wyczuwa jakieś niebezpieczeństwo, gdyż warczy i szczerzy zęby. 

Wieczorem bliźniaki przygotowują kolację, składającą się z ryby przyprawionej dużą ilością morskiej soli, która nie podchodzi do gustu nikomu, nawet smokom. Tuż przed zaśnięciem, Sztukamięs nerwowo drapie się po całym ciele. W środku nocy, gdy wszyscy już śpią, Śledzik budzi się i widzi, że Sztukamięs zniknęła. Wyrusza do lasu na poszukiwania. Zastaje swoją smoczycę w środku lasu, z dzikimi, wściekłymi oczami i płynnym ogniem wyciekającym z jej paszczy. Jest agresywna i usiłuje zaatakować Śledzika. Ten, przerażony, ucieka z powrotem do obozowiska, gdzie budzi pozostałych Jeźdźców. Okazuje się, że wszystkie smoki - prócz Szczerbatka - zrzuciły z siebie siodła i przeszły podobną przemianę, co Sztukamięs - są dzikie i agresywne, a z paszcz wycieka im płynny ogień. Jeźdźcy nie znają sposobu, którym daliby radę okiełznać smoki. Sączysmark za zaistniałą sytuację obwinia Czkawkę, który zmusił smoki do pracy i w wyniku tego przepracowały się. Trwa walka, podczas której przyjaciele nie są w stanie nic zdziałać. Rozdzielają się i wędrują po lesie, śledząc smoki. 

Tymczasem z powrotem na Końcu Świata, Pyskacz szuka kurczaka Mieczyka, który gdzieś zniknął. Natyka się na Czaszkochrupa i ze zgrozą odkrywa, iż smok wypluł kilka małych kości. Jest przekonany, że smok zjadł kurczaka. Zabiera kości i, ukrywając je za plecami, wychodzi ze stajni. Stoick zauważa go, a potem także jedną z kości, które spadły na ziemię, i podejrzewa, że to mężczyzna zjadł kurczaka. Oboje, niezależnie od siebie, zaczynają myśleć, w jaki sposób zastąpić zwierzątko Mieczyka. Obaj mężczyźni zdobywają po kurczaku i próbują nauczyć ich rozumienia ludzkiego języka i różnych sztuczek. 

Tymczasem na wyspie trwają wzajemne poszukiwania jeźdźców i ich smoków. W końcu przyjaciołom udaje się zgromadzić na polanie, gdzie zostają otoczeni przez wszystkie smoki. Szczerbatek odstrasza ich ogniem, a Jeźdźcy uciekają do jaskini, do którego wejście zasypuje Szczerbatek. Tam młodzież znowu obwinia Czkawkę o zmuszanie smoków do ciężkiej pracy. Tymczasem Szczerbatka dopada ta sama przypadłość, co pozostałe smoki. Czkawka bezskutecznie próbuje do niego dotrzeć, zaś Mieczyk rzuca w niego resztkami soli, którymi dysponował. Po chwili Szczerbatek zaczyna przeciwstawiać się zdziczeniu. Wydobywa się z niego dziwny, przenikliwy dźwięk, i zza jego uszu wypadają trzy maleńkie stworzenia. Śledzik przygląda się im i rozpoznaje w nich Grimorę, smoczego pasożyta wywołującego z nich agresywne zachowanie. Jeźdźcy dochodzą do wniosku, że sól odstrasza pasożyty, i mają już pomysł, w jaki sposób odzyskać resztę smoków. 

Jeźdźcy wracają do lasu i każdy z nich próbuje zaciągnąć swojego smoka do morskiej wody. Metoda przynosi skutki i gdy tylko smoki znajdują się w wodzie, Grimory zeskakują z ich skóry i uciekają. Wszyscy jednoczą się na brzegu morza, jednak Szczerbatek znów zostaje zarażony. Czkawka, próbując go uspokoić, sam spada z klifu do oceanu, a Szczerbatek rzuca się za nim. Obaj wylatują po chwili z wody, znów zjednoczeni jako smok i jeździec. Wszyscy przyjaciele zgodnie przyznają, że wakacje dobiegły końca i czas wrócić na Koniec Świata. 

Z powrotem w swojej bazie, Jeźdźcy chcą jeszcze odpocząć, już na miejscu, a Czkawka obiecuje im lepsze traktowanie, gdy już wrócą do pracy. Stoick i Pyskacz zaś przedstawiają Mieczykowi swoje kurczaki, chłopak jednak w żadnym z nich nie rozpoznaje swojego przyjaciela. Ten nadchodzi zza pleców mężczyzn, a Mieczyk bierze go w swoje objęcia. Stoick i Pyskacz wdają się w kłótnię.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Odkrycie Grimory, smoczego pasożyta, oraz sposobu na zwalczenie jej. 

Bohaterowie i smoki

Ciekawostki

  • Każdy smok, bez względu na mechanizm powstawania i konsystencję jego ognia, wypuszcza z pyska płynną, świecącą substancję mającą być ogniem i przybierającą barwę rzeczywistego ognia danego smoka.
    • Chociaż ogień Zębiroga Zamkogłowego składa się z gazu wytwarzanego przez jedną głowę i podpalających ją iskier wydzielanych przez drugą, w tym odcinku z obu łbów ścieka płynny ogień. 
  • Jest to pierwszy odcinek serialu, w którym pojawia się mapa Czkawki
  • Wprowadzony zostaje pasożyt o nazwie Grimora.
  • Astrid jest dumna, że zna wrażliwy punkt na spodzie paszczy Wichury, po którym lubi być drapana, i obiecuje, że nie zdradzi go nikomu. Tymczasem Czkawka odkrył go już w filmie Jak wytresować smoka.

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki