Fandom

Żmijaczka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Żmijaczka (ang. Vorpentitis; nieoficjalne polskie tłumaczenie)— groźna dla życia choroba powodowana przez ukąszenie nanosmoka Żmijaka Jadowitka. Po raz pierwszy pojawia się w książce How to Cheat a Dragon's Curse.

Ukąszenie

Zanim Żmijak ukąsi, wstrzykuje on w ciało swojej ofiary substancję paraliżującą i jednocześnie znieczulającą. Potem swoim ostro zakończonym ogonem bądź zębami wstrzykuje swój groźny jad. Nawet mała jego ilość przynosi fatalną w skutkach chorobę.

Objawy

Przez kilka tygodni ofiara zainfekowana jadem Żmijaka nie ma żadnych objawów. Dopiero potem pojawia się przeziębienie, silny ból gardła oraz intensywny katar. Po nich następuje paraliż mięśni, zwłaszcza kończyn- rąk i nóg. Ofiara stopniowo opada z sił, po pewnym czasie traci przytomność i zapada w śpiączkę. W końcu, jeśli nie zostanie podane antidotum, w ciągu doby umiera.

Leczenie

Jedynym znanym antidotum na Żmijaczkę jest ziemniak - warzywo, które według legend wikingów rośnie jedynie w Ameryce. Jednak począwszy on książki How to Cheat a Dragon's Curse zaczął być uprawiany na Głuplandii tak, aby nikt więcej nie umarł na Żmijaczkę.

Ofiary Żmijaczki

Inne Wiki

Losowa wiki