FANDOM

Żelazna Wyspa (ang. Iron Isle; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - jedna z wysp wchodzących w skład Archipelagu, zamieszkana przez Zbrojoskrzydłego. Po raz pierwszy pojawia się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

OpisEdytuj

Wyspa zlokalizowana jest na północ od Berk. Od wschodu sąsiaduje z Melodyjną Wyspą.

Według mapy, Żelazna Wyspa jest w rzeczywistości trzema większymi wyspami i kilkoma mniejszymi. Jak na północną część Archipelagu, na wyspie tej panuje dość ciepły klimat. Porastają ją liściaste drzewa, krzewy oraz inna rzadka roślinność. Znajdują się na niej również jaskinie. Wyspę tę zamieszkuje przynajmniej jeden smok z gatunku Zbrojoskrzydły i to właśnie jemu wyspa zawdzięcza swoją nazwę. 

Pojawienie sięEdytuj

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata Edytuj

Wyspa pojawia się w odcinku Sączysmark dostaje siekierkę. To na niej Smoczy Jeźdźcy poznają nowy gatunek smoka, którym jest właśnie Zbrojoskrzydły.

School of DragonsEdytuj

Żelazna Wyspa (pod nazwą Armorwing Island) pojawia się w SoD wraz z rozszerzeniem Battle for the Edge. Jest to duża wyspa pełna wzniesień i skał. Znajduje się tam łowisko, gniazdo Zbrojoskrzydłego i ogromny gejzer.

GaleriaEdytuj

Zobacz teżEdytuj