Fandom

Świecące algi

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij

Fig 04.jpg

Marazmor żywi się świecącymi algami płynącymi w strumieniu rzeki

Świecące algi (ang. Glowing Algaes) — glony rosnące w strumieniu przepływającym obok wioski Berk, od strony północnych bagien. Są one pożywieniem smoka znanego jako Marazmor.

Raz na 10 lat, kiedy nad wyspą Berk pojawiają się tzw. Furie Orvandila, algi zaczynają świecić, przez co na wyspie pojawia się bestia, która cały czas migruje w poszukiwaniu jedzenia. Świecenie Alg nie jest powodowane przez Furie Orvandila, prawdopodobnie po prostu taki jest cykl życiowy tych roślin. Na innych wyspach Archipelagu również występują Świecące Algi, jednak świecą w innym czasie niż na Berk. Znając miejsca gdzie rosną, można zlokalizować smoka.

Efekt

Jws933.png

Po zjedzeniu alg, smoki zaczynają świecić

Algi powodują tymczasowe świecenie się każdego smoka, który je zje. Marazmor żywi się nimi naturalnie, co powoduje u niego ciągłe świecenie. Prawdopodobnie gdyby nie jadł ich przez dłuższy czas przestałby świecić i wytwarzać paraliżującą mgłę.

Historia

Marazmor pojawia się raz na 10 lat na Berk. Przylatuje od strony północnych bagien, podążając wzdłuż koryta strumienia, ponieważ żywi się rosnącymi w nim świecącymi algami. Z tego powodu co dekadę smok ten atakuje wioskę, obok której przepływa strumień, gdyż widzi w wikingach zagrożenie dla swojego pożywienia. W odcinku Zemsta, Czkawka wraz z Śledzikiem i Astrid zmieniają bieg strumienia, w którym płyną algi, zmieniając tym samym trasę lotu smoka.

Inne Wiki

Losowa wiki