Fandom

Święto Thora

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Święto Thora (ang. Thor's Day Thursday Celebrations) — coroczne święto obchodzone przez wikingów z klanu Kudłatych Chuliganów na wyspie Głuplandii. Odbywa się w wiosenny czwartek.

Egzamin

W czasie Święta Thora młodzi wikingowie biorący udział w Smoczej Inicjacji przechodzą Końcowy Egzamin Inicjacyjny. Młodzież musi zaprezentować umiejętności swoich smoków, które trenowała od czterech miesięcy, po złapaniu go w Smoczym Żłobku. Jeśli ktoś nie zaliczy egzaminu, zostaje na zawsze wygnany z klanu.

Atrakcje

Prócz Końcowego Egzaminu Inicjacyjnego w czasie trwania Święta Thora odbywają się różnego typu atrakcje. Są to:

  • Rzut młotem - zawody w rzucaniu młotem, przeznaczone tylko dla wikingów po 60 roku życia.
  • Konkurs na jedzenie - konkurs sprawdzający, ile mewich jaj uczestnik może zjeść w ciągu jednej minuty.
  • Konkurs na najbrzydsze dziecko - konkurs, w którym wyłaniane jest najbrzydsze dziecko z plemienia.
  • Zawody w walce - uczestnicy toczą ze sobą walki na topory.

Po tych atrakcjach odbywa się ceremonia kończąca obchody Święta Thora.

Historia

Obchody Święta Thora są opisane jedynie w książce Jak wytresować sobie smoka. Podczas uroczystości żadnemu z rekrutów nie udaje się dobrze zaprezentować umiejętności swoich smoków. Zły Thor tworzy burzę, która wywabia z głębin oceanu dwa smoki z gatunku Morskosmokus Gigantikus Maksimus: Zieloną oraz Fioletową Śmierć. Wspólnymi siłami Czkawka oraz jego smok Osesek zabijają jednego ze smoków i chłopak zostaje ogłoszony bohaterem.

Inne Wiki

Losowa wiki