Fandom

Święto Snoggletoga

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij

Skąd wzięła się tak głupia nazwa, pozostaje tajemnicą.

—Czkawka, Prezent Nocnej Furii

Migdaliska.png

Obchody święta Snoggletoga

Święto Snoggletoga (ang. Snoggletog) — coroczne, trwające kilka dni święto obchodzone przez wikingów na Berk podczas jednego z najmroźniejszych zimowych miesięcy w roku. Również w okolicach tego święta smoki mają okres godowy, w czasie którego przenoszą się do Lęgowiska, by złożyć jaja.

Zwyczaje

Jednym ze zwyczajów święta Snoggletoga jest wzajemne obdarowywanie się prezentami. Np. Czkawka podarował Szczerbatkowi nowy, automatyczny ogon, dzięki któremu smok mógł samodzielnie latać, lecz Szczerbatek zrezygnował z prezentu.

Specjalnie na tę okazję dekoruje się również wioskę zazwyczaj tarczami, które wiesza się na budynkach i ozdobach. W salach i domach wiesza się kolorowe lampiony i inne ozdoby. Popularne są również choinki i między innymi za ich sprawą święto Snoggletoga przypomina święta Bożego Narodzenia.

Również do obyczajów można zaliczyć przygotowywanie własnych wyrobów dla innych, jak np. Astrid, która na tę okazję przygotowała napój - jaczy mogel.

Pojawienie się

Prezent Nocnej Furii

W krótkometrażówce, poświęconej obchodom Snoggletoga, pokazane są zwyczaje i obchody święta, zakłóconego przez niespodziewaną ucieczkę wszystkich smoków z wyspy. Cała sprawa wkrótce zostaje wyjaśniona, a Czkawka odkrywa tajemnicę smoków.

Ciekawostki

  • Obchody Snoggletoga przypominają Boże Narodzenie.
  • W krótkometrażówce święto jest po raz pierwszy obchodzone ze smokami.
  • Mówi się, że w nocy domy odwiedza Odyn i wkłada prezenty do hełmów, tak jak współcześnie robi się to ze skarpetami, wieszanymi na kominku.
  • W krótkometrażówce, na choince, nie wieszano bombek, lecz tarcze, przytwierdzane doń kolcami Śmiertnika Zębacza

Galeria

Inne Wiki

Losowa wiki