Fandom

Śmiertnik Zębacz

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze319 Udostępnij

Snaptrapper transparent.png
Strona dotyczy gatunku z serii filmów. Jeśli szukasz gatunku z powieści, zobacz Nadder Zabójczy.
Artykuł
Klasa tropicieli box.png Śmiertnik Zębacz
HTTYD CG Nadder 03.png
Informacje podstawowe
Klasa klasa tropicieli
Typ ognia magnezowy ogień
Tresura tak
Sposób tresury pogładzić kolce na ogonie pozostając w polu widzenia smoka
Wygląd
Barwa rozmaita
Główne cechy kolce z tyłu głowy
dwie masywne nogi
kolczasty ogon
Rozpiętość skrzydeł 13 metrów
Długość ciała 9 metrów
Waga 1,2 tony
Wi.png
Ryk
Wichura.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 10
Stats icon speed.png Szybkość 8
Stats icon armor.png Obrona 16
Stats icon fire.png Moc ognia 18
Stats icon shot.png Liczba splunięć 6
Stats icon venom.png Trucizna 16
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 5
Stats icon stealth.png Spryt 10

Kolczasty ogon, lojalny, potężny, inteligentny i naturalnie zabójczy.

Smoczy podręcznik

Śmiertnik Zębacz, znany też jako Śmiertelnik Zębacz (ang. Deadly Nadder) — uważany za jeden z najpiękniejszych gatunków smoka przedstawicieli klasy tropicieli (dawniej zaliczany do ostrej klasy). Jest jednym z najczęściej pojawiających się w filmach i serialu gatunków smoków.

Wygląd

Zębacz przypomina dwunogiego dinozaura z okrągławą i dość dużą głową, ale bardziej przypomina zmutowanego ptaka. Ma dosyć duże nozdrza. Skrzydła są stosunkowo małe smok może jednak osiągać duże prędkości. Łapy są masywne i dość długie, podobnie jak szpony. Na nosie, między nozdrzami znajduje się kolec. Z tyłu głowy również wyrastają kolce przypominające koronę.

Łuski smoka są krótkie, lecz szerokie i grube. Długi ogon jest w całości pokryty kolcami, którymi może strzelać na duże odległości. Według wielu Śmiertnik jest najpiękniejszym ze wszystkich smoków. Występuje w różnych kolorach ale najczęściej spotykane są niebieskie , fioletowe i zielone osobniki.

W grze Rise of Berk, do pewnego poziomu Śmiertnik wygląda tak jak w filmie. Występuje barwie fioletowo - żółtej z białym podbrzuszem. Po wyszkoleniu w Smoczym Sanktuarium zmienia kolor skóry na zielono - czerwony. Kolce smoka również stają się czerwone , a w dodatku są gęstsze, co widać zwłaszcza na głowie i ogonie. Na nogach Śmiertnika również pojawiają się kolce. Szpony na skrzydłach stają się widocznie mocniejsze.

Zachowanie

Nieoswojeni przedstawiciele Śmiertników najczęściej polują samotnie, rzadziej stadnie. Są uważane za próżne smoki, lubią dbać o swój wygląd, wyróżniać swoją urodę. Uwielbiają, gdy ktoś się o nie troszczy, oraz gdy są w centrum uwagi.

W okresie godowym Zębacze udają się do Lęgowiska, gdzie składają swoje jaja. W jednym miocie jest ich zwykle po kilka.

Tresura

Zębacza jest dosyć łatwo wytresować. Wystarczy je uspokoić i zdobyć ich zaufanie, podchodząc od tyłu i gładząc pokaźne kolce na ogonie. Można też po prostu położyć dłoń na nosie uspokojonego, ufającego nam smoka.

Ujeżdżanie Śmiertnika Zębacza nie stwarza problemów. Ważna jest dobra koordynacja jeźdźca ze smokiem, nie tylko podczas lotu. Jego kolce mogą służyć jako drabina, podczas gdy jeździec wspina się na klif. Jeśli dotknie się tylnej części głowy smoka, pod "koroną", wystrzeli pojedynczy kolec ze swojego ogona.

Moce i umiejętności

Ogień

Ogień Śmiertnika.png

Ogień Śmiertnika

Zębacz zieje podpalonym magnezem, co sprawia, że jego smoczy oddech przypomina fajerwerki - jest bardzo jasny i dodatkowo wydziela biało-kolorowe iskry.

Ogień ten jest najgorętszy wśród wszystkich gatunków smoków i może błyskawicznie spalić bądź roztopić praktycznie wszystko, od drewna, przez skały aż po metale.

Strzał kolcami

Najbardziej charakterystyczną Może ciskać swoimi ostrymi kolcami w dowolnej chwili, na duże odległości. W ten sposób może skutecznie zranić wroga. Co więcej, smok potrafi kontrolować ilość oraz kierunek wystrzelonych kolców.

Jeśli klepnie się Śmiertnika Zębacza w tył głowy, ciska pojedynczym kolcem. Właściwość tę odkrył Sączysmark. 

Węch

Posiada niezwykły węch, przez co został zaliczony do klasy tropicieli. Potrafi wykryć osobę znajdującą się 100 stóp dalej (około 30 metrów) i jest przy tym jednym z najdoskonalszych tropicieli. Umiejętność ta pozwala odpowiednio wcześniej wyczuć zagrożenie i przed nim uciec, podczas gdy inne smoki mogą nie mieć tyle szczęścia.

Inne umiejętności

Po zjedzeniu kurczaka smok szybciej lata, według serialu jest w stanie wówczas prześcignąć nawet Nocną Furię.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka pojawia się w materiale promocyjnym oraz w grach. Ma owalny kształt oraz barwę osobnika, który ma się z niego wykluć. Dodatkowo, jego skorupa pokryta jest kolcami, które mają za zadanie odstraszać drapieżniki.

Pisklę

Symbol.png Osobny artykuł: Śmiertnik Zębacz (pisklę)
Młode Zębacze pojawiają się między innymi w krótkometrażówce Prezent Nocnej Furii. Mają bardzo dużą głowę wobec reszty ciała. Ich kolce nie są jeszcze ostre ani długie, są to jedynie kostne zgrubienia wystające ponad skórę. Smoki potrafią już latać, ale są zbyt słabe, by przeciwstawić się wiatrowi. Pozostają przy swoich rodzicach dość długo, aby mieć zapewniony dostęp do pożywienia.

Tytan

Tytaniczna forma Zębacza pojawia się jedynie w grach. Jego kolce oraz zęby ulegają znacznemu wydłużeniu i zaostrzeniu, dodatkowe kolce wyrastają między innymi na łapach. Smok zmienia też swoje barwy na znacznie ciemniejsze i bardziej jaskrawe.

Siedlisko

Siedliskiem Śmiertnika, podobnie jak innych gatunków, było i Smocze Leże, a także Smocze Sanktuarium. Udomowione osobniki żyją wraz z wikingami na wyspie Berk. Dzikie Śmiertniki zamieszkują różnorodne środowiska, najczęściej lasy.

Dieta

Śmiertniki najbardziej lubią mięso np. kurczaka, a także ryby i polują na owce. W trzecim sezonie serialu Jeźdźcy smoków pokazane jest, że w razie braku innego źródła jedzenia mogą jeść nawet rośliny.

Słabości

  • Próżność wobec swojego wyglądu. Smok lubi spędzać czas na czyszczeniu i polerowaniu swoich łusek, a także wpatrywać się we własne odbicie.
  • Posiada martwą strefę dokładnie naprzeciwko nosa.
  • Gdy strzela kolcami, zawsze odsłania brzuch, co można wykorzystać.

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

Śmiertnika Zębacza poznajemy na Smoczym szkoleniu. Występuje na lekcji Pyskacza o martwych strefach smoków.

Jeden z przedstawicieli tego gatunku pozwolił się wytresować Astrid. Pomógł dotrzeć Czkawce do Szczerbatka i brał udział w walce z Czerwoną Śmiercią. Po tym wydarzeniu ogromnie zaprzyjaźnił się z dziewczyną i stał się jej smokiem, a zarazem najlepszym przyjacielem.

Prezent Nocnej Furii

W krótkometrażówce głównym Zębaczem jest Wichura, smoczyca Astrid. Ona, a także inne mieszkające w wiosce Zębacze wraz ze wszystkimi smokami uciekają do Lęgowiska, by złożyć jaja. W krótkometrażówce widzimy pisklęta gatunku Śmiertnik Zębacz, których przedstawicielami jest potomstwo Wichury.

Jeźdźcy smoków

W serialu Jeźdźcy smoków, Zębacze, oprócz Wichury, smoczycy Astrid, pojawiają się tylko kilka razy, jako pospolite na Berk smoki. Jeden z nich jest wytresowany przez Pleśniaka w odcinku Jesteśmy rodziną (część 2).

Jak wytresować smoka 2

Śmiertniki licznie pojawiają się w drugiej części filmu, głównie w Smoczym Sanktuarium. Jednym z głównych smoczych bohaterów jest Wichura, przedstawicielka gatunku Zębaczy.

W grach

Wild Skies

Deadly Nadder

Wild Skies Book Nadder.JPG

Wild Skies.png
Informacje o tresurze
Siedlisko Unlandable Cove
Jedzenie Baranina (Mutton)
Ryby (Fish)
Statystyki
Szybkość 8
Moc ognia 18
Liczba splunięć 6

Rise of Berk

Deadly Nadder

SmiertnikRoB.png

200px-Deadly Nadder Titan.png

Egg of nadder.jpg

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ pospolity
Poziom Szczerbatka 12
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Dragon's Den
Czas poszukiwania jaja 1 godzina
Czas wyklucia 2 godziny
Cena RoB-runa.png 240
Opis z gry
A vain and aggressive spine-shooting Tracker Class Dragon. A keen sense of smell makes up for a blind spot right in front of its nose.
Tłumaczenie
Próżny i agresywny kolco-strzelny smok Klasy Tropiącej. Dobrym zmysłem węchu nadrabia ograniczone martwą strefą pola widzenia naprzeciw nosa.

School of Dragons

Deadly Nadder

Wichurasodprzezroczysne.png

BabyDN.gif

Jajka (2).png

ŚmiertnikBojowy.png

Sod-gra.png
Cena Diamenty.png 250
Czas wyklucia 10h
Szybkość 5.8
Zwrotność 7.5
Góra-dół 5
Przyspieszenie 4.2
Siła ognia 9,1
Liczba splunięć 6

Również w grze School of Dragons występuje Śmietnik Zębacz. Jest jednym z podstawowych gatunków smoków dostępnych do wytresowania. Można również kupić jego jajo za 250 gemsów lub 12000 monet (po osiągnięciu 50000 pkt UDT). Wykluwa się 10 godzin.

W książkach

Symbol.png Osobny artykuł: Nadder Zabójczy
Śmiertnik Zębacz pojawia się również w książkach autorstwa Cressidy Cowell pod nazwą Nadder Zabójczy.

Ciekawostki

  • Śmiertnik Zębacz jest połączeniem strusia, tyranozaura i papugi.
  • Zębacz należał dawniej do ostrej klasy, ale od filmu Jak wytresować smoka 2 zalicza się go do klasy tropicieli. Co ciekawe, jego wizerunek nadal widnieje na symbolu ostrej klasy.
  • U Zębaczy występuje dymorfizm płciowy (czyli możliwość rozróżnienia samca od samicy). Samice mają węższe pyski, większe rogi nosowe, a ich górna szczęka z przodu zachodzi na dolną, natomiast pyski samców są szerokie, róg mniejszy, zaś dolna szczęka zachodzi na górną. Jednakże w grze School of Dragons dymorfizm płciowy nie występuje.
  • Lubią kurczaki, dzięki nim stają się szybsze.
  • Jego szpony przypominają pazury Welociraptora - jednego z dinozaurów, żyjących w okresie późnej kredy.
  • W filmie jest wspomniane, że "Zębacz to absolutne minimum", co oznacza, że najłatwiej go pokonać. W serialu natomiast jest ukazane wiele jego potężnych umiejętności. W jednym z odcinków nawet Koszmar Ponocnik miał problemy z pokonaniem go.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki
Postacie i smoki w grze School of Dragons
Dragon Trainers
(Smoczy Trenerzy)
Hiccup (Czkawka)AstridSnotlout (Sączysmark)Fishlegs (Śledzik)Tuffnutt (Mieczyk)Ruffnutt (Szpadka)
Viking Leaders
(Liderzy wikingów)
Gobber (Pyskacz)Stoick the Vast (Stoick Ważki)Heather (Heathera)PhlegmaBotanistHeadmaster (Dyrektor)Skulder
Dragons (Smoki) Toothless (Szczerbatek)Stormfly (Wichura)Hookfang (Hakokieł)Meatlug (Sztukamięs)Barf&Belch (Jot i Wym)StokeheadGroundsplitter
Dragon species
(Gatunki smoków)
Night Fury (Nocna Furia)Monstrous Nightmare (Koszmar Ponocnik)Deadly Nadder (Śmiertnik Zębacz)Hideous Zippleback (Zębiróg Zamkogłowy)Gronckle (Gronkiel)Thunderdrum (Gromogrzmot)Whispering Death (Szepcząca Śmierć)Skrill (Wandersmok)Scauldron (Wrzeniec)Rumblehorn {Gruchotnik}PrickleboggleFlightmare (Marazmor)Hobblegrunt (Koślawy Mruk)Smothering Smokebreath (Zaduśny Zdech)Typhoomerang (Tajfumerang)Raincutter (Kroplowij)Boneknapper (Gnatochrup)HotburpleStormcutterSnafflefang (Ostrykieł)Terrible Terror (Straszliwiec Straszliwy)

Inne Wiki

Losowa wiki