Fandom

Ślepiec

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Ślepiec (ang. Blindfish; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - jeden z gatunków ryb zamieszkujących wody Archipelagu, pojawiający się w grze School of Dragons.

Wygląd

Sleparybasod.png

Ryba ta ma cienką, prześwitującą i oślizgłą skórę o różowawym zabarwieniu. Cienkie łuski połyskują w świetle słonecznym. Dość dobrze widać przez nią wnętrzości zwierzęcia. Ciało jest krótkie, tułów wąski, lecz wydłużony w pionie. Płetwy, zwłaszcza grzbietowa, są dość duże, podobnie jak trójkątny ogon. 

Rybę tę wyróżnia ślepota, od której wzięła się jej nazwa. U zwierzęcia praktycznie zaniknął narząd wzroku, lecz w miejscu oczu widać ciemniejsze plamy. Nie wiadomo, w jaki sposób ryba radzi sobie z nawigacją oraz obroną przed drapieżnikami, jak również polowaniem na pożywienie.

Znaczenie

Ślepa ryba stanowi jeden z gatunków, które zarówno wikingowie, jak i smoki łowią jako pożywienie. Prawdopodobnie są z niej przyrządzane różne dania.

Siedlisko

Ślepe ryby najprawdopodobniej zamieszkują podwodne jaskinie i inne ciemne miejsca, i z tego właśnie powodu utraciły wzrok, który nie był im potrzebny w naturalnych warunkach.

Pojawienie się

School of Dragons

Ślepe ryby są jednymi z wielu gatunków, które spotykamy w grze jednak złowić je można jedynie w Tunelach Szeptozgonów. Można dawać je swoim smokom jako jedzenie, wykorzystać do misji lub zachować do sprzedania Johannowi Kupczemu.

Po nakarmieniu przywraca smokowi 5 punktów głodu.

Ciekawostki

  • W prawdziwym świecie podobny gatunek ryby posługuje się echolokacją do poruszania się w wodzie

Inne Wiki

Losowa wiki