Fandom

Łowcy smoków (film)

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Snaptrapper transparent.png
Artykuł dotyczy plemienia z filmu. Jeśli szukasz plemienia z serialu, sprawdź Łowcy Smoków.
Łowcy smoków (film)
Eret.png
Informacje podstawowe
Obecny wódz
Wrogowie

Łowcy smoków to grupa ludzi polujących na smoki. Pojawiają się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2, jak również w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata pod oficjalną nazwą Łowcy Smoków

Działaność

Wrogo nastawieni wobec smoków, są głównymi wrogami Smoczych Jeźdźców, usiłujących ocalić swoje smoki przed myśliwymi. Do ich grupy należą głównie ludzie służący Eretowi, a pośrednio Drago Krwawdoniowi. Ich zadaniem jest zbieranie smoków do armii Krwawdonia. Łowcy smoków dość licznie pojawiają się w filmie Jak wytresować smoka 2

Dmuchawka2.png

łowcy strzelający z dmuchawek

Nie wiadomo na pewno, czy łowcy są wikingami, jednak prawdopodobne jest, iż nie. Różnią ich zupełnie inne stroje, zwyczaje, a także stosowane przez nich rozwiązania technologiczne - przykładowo, używają broni, których nigdy nie używali wikingowie, podobnie sytuacja wygląda ze skomplikowanymi machinami wojennymi, wykonywanymi z metalu, nie zaś z drewna czy kamienia. Łowcy stoją także na czatach ukryci w śniegu pilnują by nic nie zaskoczyło ich wodza.

Wygląd

Łowcami smoków są przede wszystkim mężczyźni (w filmie nie pojawiają się kobiety). Noszą grube ubrania, zaś charakterystycznym ich elementem są nakrycia głowy wykonane z głów niedźwiedzi, szczelnie zakrywające głowę, szyję oraz ramiona. 

Umiejętności

Wojownicy są wprawieni w boju, w którym używają różnych typów broni. Jednym z nich jest dmuchawka, dzięki której strzelają zatrutymi, usypiającymi strzałami w smoki. Niektórzy strzelają z łuku, inni rzadziej używają mieczy, toporów, halabard czy włóczni. Łowcy obsługują również zaawansowane, skomplikowane pułapki na smoki oraz inne machiny, takie jak katapulty. Jednak najprawdopodobniej żaden smoczy łowca nie dosiada smoków, nawet tych służących w boju.

Historia

Łowcy pojawiają się wyłącznie w filmie Jak wytresować smoka 2. Pierwszymi spotkanymi łowcami są Eret i jego słudzy, obozujący w zniszczonym forcie. Tam zestrzeliwują lecącą Wichurę i bezskutecznie usiłują porwać Szczerbatka. Eret opowiada Czkawce i Astrid o ich pracy, polegającej na dostarczaniu smoków do armii Drago Krwawdonia. Jednocześnie mówią, iż ich mistrz jest okrutny i nie toleruje nieposłuszeństwa. 

Później Eret z kompanami żeglują po morzach, szukając kolejnych smoków, i po raz kolejny mają do czynienia z Czkawką i Astrid. Jakiś czas później dziewczyna porywa łowcę i zmusza go do zdradzenia kryjówki Drago. Na miejscu jeźdźcy zauważają ogromną flotę, a ich smoki zostają zaatakowane przez innych łowców, odzianych w niedźwiedzie skóry. Strzelają zatrutymi strzałami i usypiają Hakokła, Sztukamięs oraz Jota i Wyma. Porywają także samych jeźdźców i zaprowadzają wszystkich przed oblicze Drago. Ten jest zaniepokojony wieścią o wyspie Berk i natychmiast postanawia zabić alfę smoków, a potem zaatakować ich gniazdo. Rozkazuje swoim poddanym zabić Ereta, którego obrania Wichura.

Eret zwraca się przeciwko innym łowcom, służących bezpośrednio Drago, uwalniając siebie oraz jeźdźców i atakując łowców. Gdy ich unieszkodliwia, uwalnia również smoki i na ich grzbietach jeźdźcy udają się pod Smocze Sanktuarium, by walczyć przeciwko Drago i jego armii.

W czasie bitwy walczą bardzo liczni wojownicy, w których szeregach znajdują się między innymi łucznicy (ci zostali powaleni przez Marudę) oraz ludzie obsługujący pułapki na smoki.

Nie wiadomo, co stało się z ludźmi Drago podczas inwazji na Berk oraz po wygranej przez Wandali bitwie. Nie pojawiają się więcej w filmie.

Ciekawostki

  • Łowcy smoków i reszta plemienia, którego przedstawicielem jest Drago Krwawdoń, mogą należeć do historycznego plemienia Hunów.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki